Hrubé črevo má výkal odvodniť a do tela vrátiť doslova osmoticky prefiltrovanú vodu, ako keby sa do tela dostával infúzne upravený roztok. A tu začínajú problémy, steny hrubého čreva obsahujú už menej výkonné bunky a ich schopnosť filtrácie tekutín z obsahu hrubého čreva je nedostatočná a začína zlyhávať. A tak hrubé črevo možno považovať v staršom veku za najrizikovejšiu oblasť na prienik nevhodných látok a mikroorganizmov do tela.

Preto je táto oblasť v prípade detoxikácie veľmi významová. V zásade je najlepšie riešiť detoxikáciu pojedaním vlákniny a rôznych druhov otrúb. Vláknina a otruby dostatočne dobre detoxikujú obsah žalúdka, tenkých čriev, prípadne zlikvidujú aj nevhodné rekcie v hrubom čreve. Na dôvažok časť otrúb, čo sú vlastne drobné ochranné útvary na povrchu semien, sa čiastočne strávi a ide k bunkám. Tieto látky si pamätajú, že majú chrániť semienka a tak pred toxickými látkami chránia bunku a to trvalo a to je super záležitosť.

Detoxikácia hrubého čreva
Črevná sprcha
http://www.vitalhaus.sk/crevna-sprcha/
Prípravky na očistu hrubého čreva
http://www.drnatura.sk/
http://biocare.sk/eshop/produkt/lepicol_lepicol-plus
http://www.animacentrum.sk/terapia/diochi/bioinformacne-pripravky
http://www.zdravysvet.sk/kategoria/specificke-problemy/creva-crohnova-choroba
http://www.teatrade.sk/byliny/peruanske-byliny

Ako sa chrániť a detoxikovať otrubami a vlákninou?
V zásade vláknina a otruby sú ten najrozumnejší spôsob trvalej detoxikácie a likvidácie toxínov v celom tráviacom trakte a tak isto aj vo vnútri buniek. Len sa treba naučiť pravidelne tieto doplnky výživy užívať. Na dôvažok vláknina a otruby sú aj dostatočne balastické a neposkytujú skoro žiadnu výživu. Hrubé črevo dostáva dostatok balastických látok a uchová si do vysokého veku dobrú peristaltiku a pohyblivosť. Jednoducho hrubé črevo k svojmu zdraviu potrebuje mať vlákninu a celkovo balastické látky.

Vláknina by mala byť súčasťou každej diéty. Jednak má nulový obsah kalórií a čo je dôležité, viaže na seba vodu. Táto skutočnosť dáva prijatej potrave dostatočný objem a vyvoláva pocit sýtosti
http://rady-tipy-chudnutie.meu.zoznam.sk/news/vlaknina-v-potravinach-idealny-pomocnik-pri-chudnuti-rady-na-stravovanie-a-chudnutie/
Vláknina v potravinách - Výskumný ústav potravinársky
http://www.vup.sk/index.php?mainID=1&navID=43
Aká je vláknina dôležitá, to zistíme, keď jej prijímame málo. Zaisťuje plynulé trávenie, čiže rýchle odvádzanie zvyškov látkovej výmeny
http://zena.atlas.sk/idealny-jedalny-listok-vlaknina-na-precistenie/zdravie/vyziva/503244.html
Potravinová vláknina sa stala „populárnou“ na prelome 60-tych a 70-tych rokov, keď sa začal dávať do súvisu výskyt mnohých závažných ochorení s nedostatkom vlákniny v potrave
http://www.zdravie.sk/sz/content/675-42142/vlaknina-v-potravinach.html
Vláknina sa nachádza len v rastlinnej potrave a zväčšuje jej objem. Na tom sa podieľa i schopnosť vlákniny viazať vodu a väčšia náplň žalúdka vedie k rýchlejšiemu pocitu sýtosti, či nedôjde k obezite z prejedania sa. V organizme urýchľuje prechod trávenej potravy, znižuje hladinu cholesterolu v krvi, využíva sa pri redukčných diétach, diabetikom pomáha udržať stabilnú hladinu cukru
http://najmama.aktuality.sk/clanok/225793/preco-je-vlaknina-v-strave-taka-dolezita/
http://najmama.aktuality.sk/clanok/224567/zelena-vlaknine-cisticu-criev/
Vláknina? To mám jesť otruby?
http://detskechoroby.rodinka.sk/detske-choroby/brucho/traviaca-sustava/vlaknina-to-mam-jest-otruby/
Vláknina v potravinách - Odporúčaný denný príjem vlákniny
http://www.zdravie.sk/sz/content/675-42154/vlaknina-v-potravinach-odporucany-denny-prijem-vlakniny.html
Strava s dostatočným obsahom vlákniny môže tiež znížiť namáhanie podžalúdkovej žľazy
http://www.zzz.sk/?clanok=6381
Zreteľný vplyv vlákniny na stravovanie človeka
http://korzar.sme.sk/c/4677931/zretelny-vplyv-vlakniny-na-stravovanie-cloveka-sa-uz-stal-preukazatelnym-faktorom.html
Vláknina znižuje energetickú denzitu (hustotu) ostatných zjedených potravín. Inými slovami sa dá povedať, že vláknina „rozriedi“ potravinu na menej koncentrovanú. Pôsobí ako mechanická prekážka pri trávení – spomalí trávenie
http://miro-vesely.sk/ako-som-schudol-35-kil/obsah/glykemicky-index-2/vlaknina/
Môže nadmerné množstvo vlákniny škodiť? Obsah vlákniny vo vybraných potravinách
http://zivotni-energie.cz/vlaknina-k-cemu-je-nam-dobra.html
Význam vlákniny v strave – rozhovor s MUDr. Kateřinou Cajthamlovou
http://www.rozhlas.cz/strednicechy/hubnetezdrave/_zprava/955255

E-shopy
Prehľad vláknin
http://www.mojalekaren.sk/shop.php?txt_search=vlaknina+&action=search
Bio vláknina obsahuje dokonalú kombináciu štyroch účinných druhov vlákniny (dva druhy tzv. rozpustnej a dva druhy tzv. nerozpustnej vlákniny)
http://www.mojalekaren.sk/bio-vlaknina-120-tbl/
Skorocel je zdrojom rozpustnej vlákniny, podobný vláknine, ktorá sa nachádza v obilovinách ako ovos a jačmeň. Hlavný rozdiel je to, že skorocel má vyšší obsah vlákniny ako ovsené otruby
http://www.drnatura.sk/vlaknina-skorocel.php
Herbex vláknina Mana. Rozoznávame dva základné druhy vlákniny v potrave: vo vode nerozpustná a vo vode rozpustná vláknina. Oba typy vlákniny regulujú prácu čriev, avšak rôznym spôsobom
http://www.magister.sk/produkt/detail/produkty-od-a-po-z/herbex-vlaknina-mana-vyzivovy-doplnok-16x6g/
Digella. Vláknina s prebiotikami, Spirulinou a Chlorellou
http://www.klubzdravia.sk/produkty/digella-tablety_1270.as
Amarantová vláknina
http://zore.sk/shop/drt-zo-semien-amarantu.html
Čakanková vláknina
http://www.4fitness.sk/chudnutie-diety/inulin-rozpustna-vlaknina-1kg
Jablčná vláknina
http://www.biosujo.sk/index.php/biopotraviny-a-produkty/detail/92-vlaknina/flypage/871-jablcna-vlaknina?keyword=vl%C3%A1knina&sef=hcfp

Otruby
Jačmenné, špaldové, ovsené, ražné a pšeničné otruby
http://www.zdravia.sk/www-zdravia-sk/0/0/3/1/9/0/?hledatjak=2&slovo=otruby
Klíčky a otruby
http://www.bipo.sk/10-klicky-a-otruby
Konopné otruby
http://www.konopa.sk/konopne_otruby/
Otruby kukuričné, pšeničné, žitné
http://www.shopping-park.sk/vianatura/obiloviny/



Zoznam ďalších článkov: