Ide o snahu udržať do hlbokej staroby dobrý zrak, ktorý nepotrebuje okuliare alebo zásahy očného lekára, pokiaľ to nie je nevyhnutné. Cvičenia zraku vychádzajú z prirodzeného zlepšovania zraku, ktoré je založené na sérii pravidelných cvičení očí a pochopenia ich fungovania. Pošúchať dlane rúk do horúca a priložiť na oči. Ťahanie energie z nôh do očí a von z očí. Teda pre oči ako keby ste natáčali klbko bavlny. Točenie hlavy do tvaru osmičky. Masáž očí a krku. Ukazovák dať asi 20 cm pred nos a pozeranie striedavo na prst a do diaľky. Očami obkresľujeme okraje predmetov okolo. Pohybom hlavy a očí maľujeme steny do určitej farby. Zavrieme oči a predstavujeme si slnko a podobné cvičenia.
Oko
http://sk.wikipedia.org/wiki/Oko
http://cs.wikipedia.org/wiki/Oko
Vhodné články
http://www.porada.sk/archive/index.php/t-25094.html
http://www.porada.sk/t148851-kniha-prirodzene-zlepsovanie-zraku.html
Dierkované okuliare a iné články o očiach a ich tréningu
http://www.treneroci.sk
Multifokálne sklá do blízka a ďaleka
http://okuliare.videnie.sk/okuliarove-sosovky/multifokalne-skla
Laserová operácia očí - diskusné fórum
http://www.zdravie.sk/sz/510/t44963/p1/laserova-operacia-oci-prosim-napiste-vase-skusenosti.html

14. Prirodzené zlepšovanie sluchu.
Schopnosť zmeniť systém počúvania zvuku na prijímanie elektromagnetickým impulzov ako je to u netopiera, delfína, veľrýb a vorvaňov. Celkom náročná úloha, ako sa naučiť v staršom veku prijímať zvuk do uší ako elektromagnetické impulzy, ktoré vytvára odrazený zvuk od okolitých predmetov. Neustále okolo uší sa koncentrovať do svalov a tu vytvárať bioenergiu šíriacu sa do prostredia. Potom v ušiach pocit, že zle počujete klasický zvuk a chcete priamo v bubienku mať určitú koncentráciu a z ušného bubienku idú prerušované kmity ako z membrány reproduktora. A prijímate aj zvuk, ale aj elektromagnetické kmity a potom sa ich treba naučiť dekódovať v časti spánkových lalokov po bokoch uší. Je to náročná technika a zverejňujem ju tu ako jednu z možností, ako nestratiť na staré kolená schopnosť dobre počuť.
Čo je to sluch?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sluch
Ucho
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ucho
Zvuk
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zvuk
Základ nácviku počúvania infrazvuku ako u slonov a ich komunikácia cez infrazvuk -
20 Hz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Infrazvuk
Základ nácviku počúvania ako u netopierov a delfínov cez ultrazvuk – 150 Hz
http://sk.wikipedia.org/wiki/Ultrazvuk

15. Prirodzené zlepšovanie rovnováhy.
Náhrada za rôsolovité tyčinky v ušnom systéme za nové centrum rovnováhy v strede hlavy.
Každému musí byť jasné, že pokiaľ sa dožije 70. roku života, tak s najväčšou pravdepodobnosťou príde o časť nástrojov udržania rovnováhy. A tak už v 50. roku života si začne múdra osoba cvičiť náhradné systémy udržania rovnováhy. A ako na to? Osoba prestane silou vôle udržiavať rovnováhu a nechá to na organizmus. A bude sa pekne kolísať a potácať. Osoba sa pomaličky točí a sústreďuje sa do stredu hlavy a tu si začína dlhé roky budovať nové centrá rovnováhy. A postupne sa točí a potom zastane a stabilizuje svoju rovnováhu vo vnútri hlavy. Točí sa najprv doľava a zastane, potom doprava a zastane. Pozrite si dervišské tance a inšpirujte sa nimi.
Kde sa nachádza centrum ľudskej rovnováhy
http://sk.wikipedia.org/wiki/Labyrint_%28ucho%29
Dervišské tance a budovanie nového centra rovnováhy v strede hlavy
http://www.youtube.com/watch?v=QhELDlL7MLA&feature=related


16. Špeciálna technika mikronatrhávania svalov tela.
Nosné svalstvo sa nachádza pod kožou a vrstvou tuku. Pod nosným svalstvom je skryté náhradné kostrové svalstvo, ktoré má otvorené málokto. Dieťa má od narodenia vytvorený náhradný systém pre prípad poškodenia nosného svalstva a toto svalstvo je možné špeciálnymi cvičeniami aktivizovať.

Najčastejšie cvičeniami pilates, pri ktorom sa cvičia čudné pozície ako jedno plece je vyššie ako druhé, pri cvičení je človek naklonený do jednej strany, panva je vytočená jedným smerom hore. Dôležité je to cvičiť tak, že prsty ruky sa roztiahnu a medzi prostredníkom a prstenníkom je medzera. Pokiaľ to neviete spraviť, tak si tam vložíte kus zrolovaného papiera, aby boli prsty roztláčané do strán. A zároveň sú nosné svaly ochabnuté a nesnažíte sa ich používať.

V čom je vlastne výhoda si v staršom veku zobudiť tieto náhradné svaly? Je to jasné, po roku dvoch sú k dispozícii dve svalové sústavy a to je niečo jedinečné. Zobudená druhá svalová sústava bude do neskorej staroby dávať bioimpulzy a bioenergiu pre celé telo. A to je super.

Ale čo s nosnými svalmi tela, ktoré už v 50. roku života ochabujú a pozvoľna odumierajú? Aj tu sa dajú robiť slušné aktivity. Je tu jedna možnosť, cvičíte vo fitnes na ťahačoch, kde sú závažia. Cvičíte jednotlivé svalové partie a cvičíte toľko, že až plačete od bolesti. Na druhý deň sa nič nedeje, ale potom to poriadne bolí. To musíte prežiť. Výhoda je mikronatŕhanie svalov. Nosné svalstvo sa už normálne neregeneruje, ale pokiaľ ho mikronatŕhate, tak prichádzajú aminokyseliny, liečia poškodené tkanivá, robia tam malé hrčky a svaly majú znovu svoju silu. Mikronatŕhanie každého svalu sa robí raz do mesiaca.

Máme aj inú možnosť, pozmeniť svalové bunky a spraviť z nich trochu iné bunky, také, ako ich majú jedinci žijúci na Kaukaze, ktorí trvalo užívajú čierne múmio. Niekoľkoročné užívanie čierneho múmia pozmení vnútro svalových buniek, získajú pevnosť a začnú produkovať pre seba a ostatné bunky rastový hormón. V staršom veku sa rastový hormón tvorí obmedzene a zmenené svalové bunky ho produkujú. Robili sme rozsiahli veštecký prieskum jedincov nielen na Kaukaze, ale aj mimo tieto oblasti a toto sme v ich vnútri objavili.
Čo je to sval ľudského tela?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sval
Múmio
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mumio
Pilates
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pilates
Svalová dysbalancia
http://cs.wikipedia.org/wiki/Svalov%C3%A1_dysbalance

17. Možnosti obnovy neurónov a ich údržba.
Po poškodení neurónov v tele napríklad chemoterapiou prinútiť neurónové bunky, aby sa začali deliť aj napriek tomu, že to majú v sebe blokované. Ale je to možné spustiť, aj keď nové neuróny budú výraznejšie slabšie ako tie pôvodné, ale hlavne že budú v mozgu funkčné neuróny.

Ďalšia možnosť je každoročne preliečiť neuróny pomocou tekutého kolostra, čo je vlastne prvé mlieko po narodení teľaťa a pomáha mu rýchlo sa postaviť na nohy a fungovať. Nervový systém sa preliečuje práškovým kolostrom.
Čo je to neurón?
http://sk.wikipedia.org/wiki/Neur%C3%B3n
Mozgová kôra
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mozkov%C3%A1_k%C5%AFra
Kolostrum
http://sk.wikipedia.org/wiki/Kolostrum
http://en.wikipedia.org/wiki/Colostrum
TRANSLATE GOOGLE
http://translate.google.com/translate?hl=sk&sl=auto&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FColostrum

18. Precvičiť neuróny mozočka, aby mohli myslieť prostredníctvom neurónov iných jedincov.
V staršom veku každý z nás potupne stráca silu a aktivitu svojich neurónov. Jedinec dostal normálne množstvo neurónov do svojho tela. Nachádzajú sa v hlave, v mieche, v stene hrubého a tenkého čreva, okolo nervových dráh a dokonca aj vo vnútri živých kostí. Ale starnutie postupne znamená, že v 60. roku života je plne funkčných už iba 50 % neurónov a v neskoršom veku je to iba 30 % z pôvodného množstva. A to stačí akurát tak na fungovanie tela a nie pre rozumovú a inteligentnú činnosť. A tak sa okolo 50. roku života treba naučiť myslieť a premýšľať aj mimo svoje neuróny. Určite to ide, aj keď to znie pomerne nerealisticky. Samozrejme, toto dosiahnuť a prerobiť svoj mozoček na takúto činnosť vyžaduje mnohoročné cvičenia.
Čo je to mozoček?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Moze%C4%8Dek
Techniky kabaly
http://www.meditacia.sk/1326-Kaabalisticka-skola/

Pokračovanie v článku: Dlhovekosť získaná vlastným úsilím – dospelé kmeňové bunky V.



Zoznam ďalších článkov: